kaninzoonen

Direktlänk till inlägg 28 april 2017

Pepzi träffar tjusig dam

Av Victoria Bäck - 28 april 2017 20:38

Efter allt elände nu i vinter kommer våren med hopp. 

En släkting till mig har en rysstecknad liten dvv/lejon hona som de gärna ville para med min Pepzi, så skedde det också nu i Februari och då hoppades vi att det skulle bli några små ryssar och att en hona skulle få åka hem till oss och bli Pepzis damsällskap.

Dock födde Iris som hon heter, ungar i en höbal och hon fick bara 2st som tyvärr följde med henne ur boet men inte hittade tillbaka och frös ihjäl. Men de valde att försöka en gång till, då skulle de fixa en riktig bolåda med kant då ungarna lätt "hänger kvar" under mamman då hon har diat ungarna färdigt och går därifrån.


Hur som helst kom Iris igen på kärt återseende av Pepzi, de trivdes verkligen tillsammans och det säger jag inte för att Pepzi ville "rida" henne hela tiden, utan dom visade verkligen ömhet jämtemot varandra, så fint att se! 


   


Otroligt snäll och rar är hon , för att inte tala om vacker!  

 

Nu håller vi tummar att det blir bebisar 7e Maj och att de klarar sig denna gånng.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Bäck - 19 december 2017 17:44

Nu planerar jag att ta nya tag med bloggandet och tänker bredda mitt område till alla mina djurslag! Den nya bloggen ligger hos Devote.se och jag tycker faktiskt att den blev riktigt snygg   Det nya namnet på bloggen är "Djur mellan himmel och jord...

Av Victoria Bäck - 6 augusti 2017 12:49

Jag vill börja med att be om ursäkt. Kanske mest be om ursäkt till mig själv, jag hade precis lyckats med att hålla Kaninzoonen igång med nya inlägg regelbundet. Men allt gick åt skogen den 13 Juli.   Detta var dagen Blossa skulle kastreras (henn...

Av Victoria Bäck - 10 juli 2017 19:17

I denna uppgift skulle vi i grupp/par välja en valfri parasit att skriva om och sedan redovisa. Jag och min kompis valde att göra våran uppgift om mjällkvalster.   Länk till Mjällkvalster på kanin ...

Av Victoria Bäck - 29 juni 2017 11:15

(Detta inlägg skulle gentligen blivit postat för länge sen, ursäkta)   Det kanske är bäst att även Blossa blir presenterad, då hon kommer att spela en mycket viktigt roll framöver. Jag vet nästan inte vart jag ska börja hennes historia, men jag...

Av Victoria Bäck - 24 juni 2017 23:08

Jag har nu skapat en helt ny kategori som heter "skolarbeten". Där kommer jag lägga upp diverse uppgifter, om kaniner såklart som jag gjort under min gymnasietid. Ni får ha i åtanke att eventuella stavfel och andra missar kan förekomma.   Först...

Sök i bloggen

Presentation


Halloj!
Jag är en tjej på 17 år som älskar djur men kaninerna ligger mig extra varmt om hjärtat.
Jag går naturbruksutbildningen inriktning djurvård och bor på internatet där om veckorna, på helgerna bor jag hemma i byn på gården.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Omröstning

Tycker du att bloggen är lättläst?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2017 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards