kaninzoonen

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2016

Presentation: Znurran

Av Victoria Bäck - 8 augusti 2016 13:47

Dax att presenterna Znurran.Tillvaron var då så här: Zilla och min gamla hane Ninen gick brevid varandra i deras nybyggda utebur med endast ett kompostgaller som skillde dem åt, jag var bara 11år så jag tänkte ju inte mer på det. Zilla hade då varit hos mig i knappt en månad.

Allt gick på som vanligt men en dag (den 11e Juli) då jag och min familj varit ute på havet och just kommit hem, det var kväll och jag skulle gå och stänga in Zilla och Ninen för natten och när jag titta in i Zillas bolåda ser jag me skräckblandad förtjusning att där ligger 5 små kaninungar! Antagligen har då Ninen (som var runt 10år) betäckt Zilla genom kompostgallret.

Zilla och hennes ungar fick flytta in en box i stallet, och jag ljuger inte när jag säger att det var så underbart roligt(mer än vanligt) att gå ut till kaninerna på morgonen. Jag som annars är väldigt morgontrött, flög upp ur sängen för att skynda mig ut till stallet.

Otroligt nog fick Zilla , som bara var 4 månader gammal 5 stycken friska ungar som hon verkligen tog hand om jätte bra. Ninen var madagaskarfärgad och Zilla är såklart svart ,så det blev 3 svarta ungar (1 hona 2 hanar), 1 madagaskar hane och till sist Znurran, en isabellafärgad liten hona (som jag först trodde var en hane och tänkte kalla Zimba). Alla ungar såldes men Znurran valde jag att behålla och det valet ångrar jag aldrig!

Znurran är en kräsen och timid liten dam.

Men man får verkligen göra vad som helst med henne, kloklippning och hälsokontroller går som en dans men nog kan hon fräsa omkring och hitta på hyss, absolut. Är det någon kanin man hittar lös på gräsmattan så är det Znurran!


Namn: Znurran

Kön: Hona

Färg/teckning: Isabella

Född: 2011-07-11

Kull: -


Mor: Zilla

Far: Ninen


Som det ser ut just nu så går Znurran och Zilla utomhus på sommaren i en hage på 23kvm med grävmöjlighet och mycket skugga. På vintern har de nu fått en stor hästbox med halmhörna, tunnel, bolådor mm.


 

Lilla grynet trivs ändå bäst då hon får vara lös   ^^



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Bäck - 19 december 2017 17:44

Nu planerar jag att ta nya tag med bloggandet och tänker bredda mitt område till alla mina djurslag! Den nya bloggen ligger hos Devote.se och jag tycker faktiskt att den blev riktigt snygg   Det nya namnet på bloggen är "Djur mellan himmel och jord...

Av Victoria Bäck - 6 augusti 2017 12:49

Jag vill börja med att be om ursäkt. Kanske mest be om ursäkt till mig själv, jag hade precis lyckats med att hålla Kaninzoonen igång med nya inlägg regelbundet. Men allt gick åt skogen den 13 Juli.   Detta var dagen Blossa skulle kastreras (henn...

Av Victoria Bäck - 10 juli 2017 19:17

I denna uppgift skulle vi i grupp/par välja en valfri parasit att skriva om och sedan redovisa. Jag och min kompis valde att göra våran uppgift om mjällkvalster.   Länk till Mjällkvalster på kanin ...

Av Victoria Bäck - 29 juni 2017 11:15

(Detta inlägg skulle gentligen blivit postat för länge sen, ursäkta)   Det kanske är bäst att även Blossa blir presenterad, då hon kommer att spela en mycket viktigt roll framöver. Jag vet nästan inte vart jag ska börja hennes historia, men jag...

Av Victoria Bäck - 24 juni 2017 23:08

Jag har nu skapat en helt ny kategori som heter "skolarbeten". Där kommer jag lägga upp diverse uppgifter, om kaniner såklart som jag gjort under min gymnasietid. Ni får ha i åtanke att eventuella stavfel och andra missar kan förekomma.   Först...

Sök i bloggen

Presentation


Halloj!
Jag är en tjej på 17 år som älskar djur men kaninerna ligger mig extra varmt om hjärtat.
Jag går naturbruksutbildningen inriktning djurvård och bor på internatet där om veckorna, på helgerna bor jag hemma i byn på gården.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Omröstning

Tycker du att bloggen är lättläst?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards